torsdag 24. januar 2013

En ulv i stuen




Disse jordene ser jeg utover hver eneste dag.
Det er utsikten fra stuevinduene våre.
Er det ikke nydelig?
Sola og skyene lager de vakreste fargespill 
over dette nydelige landskapet.
Her ser vi nesten daglig elg og rådyr,
Reven hører vi mer enn vi ser den,
og spor etter hare og andre smådyr er det stadig rundt huset her.




Men heldigvis: Ulv ser vi ikke noe til.
Og uten å melde meg på i rovdyrdebatten må jeg få si:
Jeg foretrekker å ha den inne i stua istedet for ute rundt veggene.




For jeg liker veldig godt den flotte puta som jeg var så heldig
å vinne hos Karen med bloggen Prinsesse Vilikkes Hus.
Anbefaler dere å ta en tur innom å se på den flotte bloggen hennes.
Jeg liker den bloggen veldig godt, og har funnet masse inspirasjon der.
Karen annonserer i dag at hun nå gir oss en mulighet til å
Så det ta en titt innom henne.





Puten har fått plass i sofaen foran vinduet,
så ulven kan nyte utsikten og se langt etter elgen som rusler forbi.
Det ser unektelig litt komisk ut når Pus hopper opp i sofaen
og legger seg godt til rette under snuten på denne svære skapningen.
Men Pus er ingen lettskremt kar, og koser seg tydeligvis der.




Bak sofaen står en gammel kiste som jeg har fått av min stefar.
Da jeg fikk den hadde noen allerede begynt jobben med å fjerne malingen, 
men de hadde gitt opp, så da var det bare for meg å fortsette den jobben. 
Kisten har vært med meg en del år nå, for jeg ble veldig fornøyd med resultatet.
Og så er den jo så praktisk til oppbevaring! 




Her har helgen startet nå.
Og for meg varer den helt til tirsdagsmorgen.
Godt med lang helg - iallefall når den er så full av planer som denne er!
Kanskje forteller jeg mer om det etter helgen.

Ønsker deg en riktig god helg.
Kos deg og nyt den som best du kan! 

Og til slutt:
Tusen tusen takk for alle de koselig kommentarer 
og tilbakemeldinger jeg fikk på kjøkkenet mitt.
Dere er jo så skjønne og gode da! 
Tusen tusen takk!! 

Titti-klem  








12 kommentarer:

  1. Så veldig koselig på stuen din! Lekker den puta, og det passer jo bra med naturen rett utenfor! Flotte omgivelser du bor i! Vi har også mye natur og dyreliv rundt huset, koselig det!
    Ha en fin helg:-)

    Klem fra Hanne:-)

    SvarSlett
  2. Du og du for en vakker utsikt du har fra stuevinduet...

    SvarSlett
  3. HaHaHa.... helt enig:)
    Den puta var bare kjempe fin og for en utrolig koselig stue du har:)
    Nydelig utsikt til vakker natur:)
    Sov godt
    Klem Merete

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Flott natur du har kring deg. Så sant, så sant.....kjekkare med ulv i sofaen ja enn rundt huset :)) Fin pute du hadde vunne.

    God helg til deg også.

    Klem frå MarJE.

    SvarSlett
  6. Hihi ja trur ikkje eg hadde turt å gå ut av huset om eg hadde hatt ulv eller Bjørn eller andre rovdyr luskandes rundt huset så det er godt vi kan ta dei inn heller da og så betryggende kun i puteform,kjempeflotte pute:))heldige du som vant den!

    Ønsker deg ein fine fredag og ei god helg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  7. så heldig du er som har så mange flotte dyr utenfor.....dårlig med det her på feltet jeg bor, men masse fugler er det her :-)
    ulveputen var så fin....jeg synes ulver er fasinerende, så det hadde vært morro å sett en :-)

    klem tone

    SvarSlett
  8. Vi bor litt likt med at vi begge har masse jorder og dyr rundt oss- det er luksus med så mye fri natur :) Ulven er også her da- men jeg har heldigvis bare sett den ute på jordet gjennom vinduet. Det pågår en storstillt ulvedebatt her i kommunen.

    Den puta er så fin og passer godt hos deg :)

    Kos deg masse med langfri og God helg !

    Klem Monica

    SvarSlett
  9. Så koselig det er i stuen din! Ulveputen var kjempe fin!
    Ha en riktig God helg :)
    Kle fra Solveig

    SvarSlett
  10. Liker virkelig stilen i stuen og det er jo tur att du har en "fårekledd ulv" i sofan! ;)
    Hvilken utsikt!!! Ojojoj, du må jo bare elske den!
    Ha en koselig helg!
    Klemmer fra Lena

    SvarSlett
  11. SÅ KOSELIGT Å VAKKER DU HAR DET
    HERLIG ULVEPUTE
    KLEM ELI:)

    SvarSlett

På grunn av mye spam har jeg valgt å stenge for anonyme kommentarer - iallefall for en stund.
Hvis du ønsker å kommentere og ikke er registrert bruker kan det gjøres på bloggens facebook-side.